Durerea lombara

Unul dintre muschii mei favoriti despre care mi-am propus astazi sa iti vorbesc este Patratul Lombar. Mi-am propus astazi sa iti prezint cateva situatii in care acest muschi iti poate influenta viata de zi cu zi prin prezenta unor asa zise dureri de spate care se accentueaza mai ales la miscare dupa o perioada de stat pe scaun, la birou sau in pat.

Acest Patrat Lombar este pozitionat in planul profund al zonei lombare pornind de pe creasta iliaca si terminandu-se pe procesele laterale ale vertebrelor lombare si prima coasta. Cand unul dintre cei doi muschi lucreaza mai mult  decat celalalt, tractioneaza soldul sa se ridice. Aceasta este una dintre situatiile cele mai des intalnite in care apare durerea de spate iar ca exemplu iti pot aminti de  pozitia ta la birou, inclinat pe o parte sau picior peste picior, sa nu uitam  si de pozitia in somn, care de multe ori este preferata pe o parte mai mult decat pe cealalta astfel soldul care ramane deasupra incepe sa se tensioneze iar dimineata la miscarea de ridicare din pat apare durerea care de cele mai multe ori este ca un junghi ce va persista la orice rotatie sau inclinare.

Daca ar fi sa iti explic actiunea acestui muschi, ar trebui sa trec in revista cateva informatii despre asezarea lui. Astfel poti observa orientarea fibrelor musculare ale Patratului Lombare in imaginea de mai jos.

QL Pictures

Fibrele oblice permit inclinarea laterala si rotatia coloanei lombare iar cele verticale creaza extensia lombara. Desi il prezentam sub un singur nume, „Patratul Lombar”  este compus din fibre cu  multiple insertii si orientari diferite. Aceasta varietate de fibre necesita o atentie deosebita in corectarea tensiunilor lombare scopul final fiind reechilibrarea tonusului pentru ambele zone lombare.

Iti prezint cateva exercitii care ar putea veni in ajutorul tau pana sa ajungi la un specialist kinetoterapeut care mai apoi sa iti pregateasca un program de gimnastica mai complex.

  1. Inclinari laterale din asezat cu picioarele departate:

Sitting-Side-Bend-Stretch

2. Inclinare laterala din stand cu picioarele apropiate:

standing-sidestretch-step3

3. Din pozitia culcat dorsal se realizeaza o torsiune a coloanei lombare prin trecerea unui membru indoit peste celalalt intins. De mentionat aici pozitia umerilor care nu trebuie sa se dezlipeasca de pe sol.

images3VWU0PJJ

 

Starea ta de bine este intotdeauna preocuparea mea.
Kinetoterapeutul tau,

Corina Hategan

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

19 + thirteen =

MedicalGym.ro

MedicalGym.ro